TOXIC - Śro 12 Maj, 2010 Pytanie techniczne:
Mam 2 opony r888 195/50R15 powoli zblizające sie ku koncowi
chce dokupic 2 dodatkowe opony 205/50R15 własnie markguma.
W jakiej konfiguracji najlepiej to stosować ? Szersze na przód a r888 na tył czy odwrotnie?GeKo - Śro 12 Maj, 2010 trudno powiedzieć czy szerszymarkgum bedzie trzymał lepiej od węższych R888, Generalnie świeżą i szerszą gumę dałbym na przód, a tyłu sobie pilnował. W N4 zawodnicy gorszą gumę ponoć zakładają na przód zgodnie z zasadą ze jak zmieścisz przód w zakręt to tył też.M - Śro 12 Maj, 2010 Toxic a nie lepiej dokupic dwie r888?
Szerokosc/przyczepnosc opony powinna być dostosowana do masy jaka ma być przeniesiona przez zakret.TOXIC - Śro 12 Maj, 2010
eM napisał/a:
Szerokosc/przyczepnosc opony powinna być dostosowana do masy jaka ma być przeniesiona przez zakret.
No własnie tylko czy rozpatrujemy auto jako takie całe, czy można to rozbić tył/przód ?
Jeśli chodzi o przód to aktualnie jestem zadowolony, do mojej amatorki r888 195 w sumie wystarczą (a ze nie jeździłem na innej to nawet nie mam odniesienia )
Z drugiej strony tył zdecydowanie wymaga interwencji, bo do tej pory smiagałem na seryjnej oponce, i jak sie ostatnio okazało zmiana ze 195 na 205 duzo nie daje. Natomiast tył jest znacznie lżejszy wiec sie zastanawiam czy lepsze bedzie wpakowanie tam szerszego slicka żeby równoważył większa powierzchnią styku. Czy może odwrotnie na przód szersze a tył sobie poradzi na czymkolwiek byle był slick ?
A czemu nie r888 ? Markgumy są tansze i łatwodostępne. Na te kilka wypadów na tor rocznie, nic więcej nie jest mi chyba potrzebne. (niech mnie ktoś poprawi jeśli sie myle)M - Śro 12 Maj, 2010 Toxic, nie patrz na samochod jako na przod i tył.
Popatrz sobie ze do kazdej opony przyczepiony jest odwaznik, czym wiekszy tym opona musi zniesc wiekszą próbę zerwania przyczepnosci bo zadziała odpowiednia siła odsrodkowa do wagi odwaznika. Po to jest też stabilizator zeby przechył był mniejszy i transfer wagi z jednego koła na drugi mniejszy.
Z tyłu zostawiłbym te biedne r888 a na przod dolozyl nowke r888 205/15.
Moge CI pozyczyc moja mądrą książke, wszystko jest tam pieknie wytlumaczone.
Musisz tak zrobic zeby w zakrecie auto skrecało wszystkimi czterema oponami.Marek23 - Śro 12 Maj, 2010
eM napisał/a:
nowke r888 205/15.
Ktoś wie gdzie takie w PL można dostac?TOXIC - Śro 12 Maj, 2010 No zgadza sie, to wszystko tłumaczy zdrowy rozsądek. Wiadomo ze nikt mi nie powie ze 100% dokładnością jak moje auto bedzie sie zachowywać w danym setupie, ale...
W pierwszej kolejności chciałem przedłużyć żywot tych r888 kładąc je na tył (tam myślę nie będą sie tak ciuchrać) Markgumy wstawic na przód bo są prawie nowe
Pytanie tylko czy takim ustawieniem nie zrobie sobie spowrotem krzywdy i relacja nie będzie podobna jak w dawnym setupie (przod klei dobrze bo ma r888 a tył na seryjnej oponie ucieka za często)
Jesli tak to bardziej logiczne było by zostawienie tych r888 na przodzie a na tył gdzie obciążenie osi jest mniejsze wstawić szerszego markguma co by dokleił tymi 10 dodatkowymi mm
teraz chyba trafiłem w sedno o ktore mi chodziMarek23 - Śro 12 Maj, 2010 Ja bym lepsz opony dał na przód,zdecydowanie. Lepiej miec nadsterownośc niż podsterownośc,szczególnie,że tory na których jeździsz są wolne.wasq - Śro 12 Maj, 2010 tory wolne nie wolne
ale wsytarczy aby cliojowka dupska spierdalaly
tez kombinuje co zapodac na tyl (oprocz 3 workow cementu ) aby poprwaic przyczepnoscbizon - Śro 12 Maj, 2010
wasq napisał/a:
tez kombinuje co zapodac na tyl (oprocz 3 workow cementu ) aby poprwaic przyczepnosc
znaczek hondy, ona nie lata M - Śro 12 Maj, 2010
bizon napisał/a:
wasq napisał/a:
tez kombinuje co zapodac na tyl (oprocz 3 workow cementu ) aby poprwaic przyczepnosc
tez kombinuje co zapodac na tyl (oprocz 3 workow cementu ) aby poprwaic przyczepnosc
znaczek hondy, ona nie lata
powiedział Bizą robiąc stopni
ja to zrobilem wtedy celowo Anonymous - Czw 13 Maj, 2010 ja od przed wczoraj mam w clio 4 slicki markguma tyl średnia mieszanka do połowy zjechana już przód nówki sztuki praktycznie po 1 zawodach na 1/4 mili od kolegi dostalem wszystko 195/50/15
napewno mega głośna opona odczuwalnie pogorszyla przyśpieszanie,mega fajnie na tym sie hamuje,jak dla mnie po przesiadce z seryjnej strej gumy to mega trzyma znikł problem z uciekajacym tyłem nawet cięzko mi było z lewej nogi tył złamać teraz juz wiem czemu na torze we wrocku klepałem wszystkich na seryjnej gumie a kłopot z dotrzyamniem tempa miałem do tych na sliku i semi slikuGeKo - Czw 13 Maj, 2010 no slik to inna bajka, ale taki prawdziwy, bo markgum generalnie lepiej hamuje ale ze skręcaniem to juz tak super na nim nie jest.Nath - Czw 13 Maj, 2010 Szersza gume - nowsza gume - na przednia os i bedzie dobrze. Ja nad taka opcja zastanawiam sie gdy zedre yoko parady i wtedy powiem czy to dobra konfiguracja, bo teoretycznie powinno sie sprawdzic, zwlaszcza ze masz r888 juz zmeczone.