Od połowy strony dyskusja power vs torque.
Axsaxoman który broni Torque a nie BHP zbudował więcej aut niz u nas jest w klubue jest włascicielem tej firmy:
1. Konkretow zadnych na szybko sie nie doczytalem
2. To ze ktos zbudowal x samochodow nie oznacza ze wie czym sie rozni a co wspolnego ma moc z momentem.
3. Inzynierowie w F1 to debile ktorzy kreca silnik po 19krpm a ten sam moment by uzyskali duuuuzo nizej. Mimo to troche ponad 300Nm niezle sobie radzi.
Lukasz, mozesz wklejac jakies przyklady ale dalej nie kumasz ze moc i moment to prawie to samo, z ta roznica ze moc mowi znacznie wiecej.Michał - Czw 04 Paź, 2007 nie nie , nie chodzi o to ze lukanio nie kuma. Poprostu daje kontr argumenty. Dla mnie fajnie ze to wkleił i nie ukrywam ze czekałem wlasnie na twoją odpowiedz bo miło sie ciebie czyta, i jest z tego jakis porzytek edukacyjny a nie o co posty KONDZIA :DDDDDsaxorulez - Pią 05 Paź, 2007
dzik napisał/a:
Lukasz, mozesz wklejac jakies przyklady ale dalej nie kumasz ze moc i moment to prawie to samo, z ta roznica ze moc mowi znacznie wiecej.
aj kumam ze to to samo.. i moc nie moze istniec bez momentu prawda?
nie możesz mówić że moment jest nie ważny bo jest ważny, i to względem obrotów.
Ot tyle. A wklej bo znalazłem i ten człowiek który to napisał jest dla mnie osobiście autorytetem w budowie silnikow (nie wiem czy się zna na fizyce) ale buduje najlepsze auta w UK.
gdyby był nie istotny to samochody miały by 0nm i 100KM - Anonymous - Pią 05 Paź, 2007 gdyby byl nie istotny to mialby jakas wartosc a nie 0 i nie podawali by tego w katalogach ,
jest tak samo istotny bo jest pewna wlasciwoscia fizyczna ktora mozna obliczyc,
ale dziku ma racje ze w silnikach wysokoobrotowych jezdzi sie gora gdzie momentu jest znikoma ilosc, dlatego na tor wazna jest moc i jej rozklad w gornym zakresie , a na miasto nie potrzeba pilowac silnika wiec difultowo w family economik projektuja maks moc w benzynowych przy6000 ,, dobrym przykladem jest silnik toyi 1.8 190, slabo elastyczny ale ma kopa od 6000 gdzie normalne silniki maja odcinke a praktycznie ma pokrywajacy sie wykres ze zwyklym 1.6 110KM do 5000rpm,
niech moc bedzie z wamipcs - Pią 05 Paź, 2007
mikson napisał/a:
gdyby byl nie istotny to mialby jakas wartosc a nie 0 i nie podawali by tego w katalogach ,
jest tak samo istotny bo jest pewna wlasciwoscia fizyczna ktora mozna obliczyc,
ale dziku ma racje ze w silnikach wysokoobrotowych jezdzi sie gora gdzie momentu jest znikoma ilosc, dlatego na tor wazna jest moc i jej rozklad w gornym zakresie , a na miasto nie potrzeba pilowac silnika wiec difultowo w family economik projektuja maks moc w benzynowych przy6000 ,, dobrym przykladem jest silnik toyi 1.8 190, slabo elastyczny ale ma kopa od 6000 gdzie normalne silniki maja odcinke a praktycznie ma pokrywajacy sie wykres ze zwyklym 1.6 110KM do 5000rpm,
niech moc bedzie z wami
jakto znikoma ilosc momentu na gorze w wysokoobrotowych silnikach??? przeciez w wysokoobrotowych wlasnie o to chodzi ze silnik osiaga wysoki moment takze na gorze. Zobacz sobia wykres jakiegos VTI tam moment praktycznie nie spada na gorze. Katastroficznie spada to moment w silnikach diesla, tam przy 5tys (jak wogole sie da tak dokrecic) momentu juz prawie nie ma.dzik - Pią 05 Paź, 2007
saxorulez napisał/a:
aj kumam ze to to samo.. i moc nie moze istniec bez momentu prawda?
nie możesz mówić że moment jest nie ważny bo jest ważny, i to względem obrotów.
saxorulez napisał/a:
gdyby był nie istotny to samochody miały by 0nm i 100KM -
Wlasnie pokazales ze nie kumasz
Lukasz, znajdz kogos kto rozwiaze zagadke ktora podalem wczesniej. Czyli czas do setki majac jedynie moment. Kto rozwiaze ma flaszke.
Nie mozna zapominac ze moc nie pojawia sie bez momentu, ale nic on nie gwarantuje.
A teraz pytanie na zrozumienie, co lepsze:
400Nm przy 2000rpm
200Nm przy 7000rpmdzik - Pią 05 Paź, 2007
mikson napisał/a:
ale dziku ma racje ze w silnikach wysokoobrotowych jezdzi sie gora gdzie momentu jest znikoma ilosc,
Gdyby nie bylo wysoko momentu to by i nie bylo mocy.
Wysokoobrotowe silniki to sa te silniki ktore wlasnie zachowuja moment wysoko.ps - Pią 05 Paź, 2007
dzik napisał/a:
A teraz pytanie na zrozumienie, co lepsze:
400Nm przy 2000rpm
200Nm przy 7000rpm
Nie wiadomo?M - Pią 05 Paź, 2007 Czy ja moge odpowiedziec czy mi nie wolno? Anonymous - Pią 05 Paź, 2007 moze przesadzilem z tym ze momentu jest sladowa ilosc bije sie klate i glowe
wykresik k20
zeby nie dyskutowac na sucho
moment stara sie byc plaski ale ma gorke 5-6tysi i potem spada a moc dalej rosnie do 8tysi
a niby jest to powiazane jakas proporcjonalnoscia ?
CHRZANEK - Pią 05 Paź, 2007 Samochody gr N-4 (Lancer/Impreza)
2000cm3 Turbo (Maksymalne obroty bd.)
Moc: ok 280KM
Moment: ok 520Nm
Samochody super2000 (punto/207/itp)
2000cm3 N/A (Maksymalne obroty 8500tpm)
Moc: ok 280KM
Moment: ok 250Nm
A na prostej (nie mówie o odcinku specjalnym) - gdzie nie liczy się "dól" idą podobnie :570:
Ja pojęcia nie mam o co kaman, ale to chyba potwierdza że znaczenie momentu jest drugorzędne...dzik - Pią 05 Paź, 2007
mikson napisał/a:
moment stara sie byc plaski ale ma gorke 5-6tysi i potem spada a moc dalej rosnie do 8tysi
a niby jest to powiazane jakas proporcjonalnoscia ?
Mikson, podstawa:
MOC=MOMENT*OBROTY/7025
Wiec chyba jednak sa powiazane, a wrecz scisle powiazane.M - Pią 05 Paź, 2007 Ten temat jest bez sensu.dzik - Pią 05 Paź, 2007 Tez to widze.
Mi juz sie nie chce udowadniac.