w rundach miedzynardowych jak rajd polski czy subaru bedacy jakas tam
eliminacja mistrzostw strefy centralnej tez tak chyba bylo ze do startu trzeba
bylo miec licencje int codrver.
- zgadza się ziom
106 napisał/a:
tak pomieszali te licencje ze po pierwszym przeczytaniu tych wszystkich reg
nie wiedzialem czy wogole jakakolwiek mi dadza
- dadzą dadzą, ale i Ty w III nie polatasz ...
OSKAR napisał/a:
bad-i dobrze mowi,ze trzeba miec kilka samochodow.
- wystarczy jeden ale z bieżącymi homologacjami i aktualnym wypasem bezpieczeństwa i latasz sobie w czym tylko chcesz ...
OSKAR napisał/a:
dluga lektora na zimowe wieczory
jedna dluższa wizyta w domowej "czytelni" i masz to przeczytane Bad-i - Pon 17 Gru, 2007 dla mnie to troche zamykanie rynku dla "biednych rajdowcow". Tyle juz lat gadaja czego nie zrobia zeby bylo taniej, i tak na prawde narazie tanie jest Picanto cup ot tyle.Bad-i - Pon 17 Gru, 2007
CHRZANEK napisał/a:
OSKAR napisał/a:
bad-i dobrze mowi,ze trzeba miec kilka samochodow.
- wystarczy jeden ale z bieżącymi homologacjami i aktualnym wypasem bezpieczeństwa i latasz sobie w czym tylko chcesz ...
nie prawda, wystarczy ze wezmiemy wypasionego EVO IX OSKAR - Pon 17 Gru, 2007 przykre to.
ale chrzaniu tak powiedz zanim zaczne czytac.
bo dalej jedziesz 6 KJS i co po tym masz i jakie prawa w dalszych startach??CHRZANEK - Pon 17 Gru, 2007 Bad-i nie do końca sie z Tobą teraz zgodze...
W III lidze możesz pojechać PF126p, "Kanciakiem", Zastawa czy czymkolwiek innym co mialo kiedyś (niedawno albo bardzo dawno) homologacje.
Sprzęt bezpieczeństwa oraz co ważne ubiór może być z utraconą homologacja co powoduje ze odpadaja najwieksze koszty, bo wszystko mozna kupić za 30% ceny nowych gratów...
Owszem można ponarzekać że wpisowe mogloby być niższe, ale tak poza tym to moim zdaniem najbardziej przystępna forma sportu samochodowego nie licząc KJSów.
Ja bym dla jaj polatal jakimś starociem gdybym tylko mial pieniąchy na to...
Używany samochód z kompletnym wyposazeniem mozna kupić spokojnie ponizej 10000pln, a jakiś slabszy typu CC/SC Sporting nawet za 5000pln. Czy to drogo ?qbus - Pon 17 Gru, 2007 OSKAR ->nie... od przyszlego roku jedziesz 4 kjsy w ciagu 12 miesiecy i masz mozliwosc odebrania licencji R2 ktora upowaznia wlasnie do startow w 3lidze.Bad-i - Pon 17 Gru, 2007
CHRZANEK napisał/a:
Bad-i nie do końca sie z Tobą teraz zgodze...
W III lidze możesz pojechać PF126p, "Kanciakiem", Zastawa czy czymkolwiek innym co mialo kiedyś (niedawno albo bardzo dawno) homologacje.
to jeszcze raz ja, i znowu sie nie zgodze bo:
-powyzej napisales ze
CHRZANEK napisał/a:
wystarczy jeden ale z bieżącymi homologacjami i aktualnym wypasem bezpieczeństwa i latasz sobie w czym tylko chcesz ...
A wiec ja podaje przyklad pieknie i profesjonalnie przygotowanego EVO IX ktorym (ze wzgledu ze jest to 4x4) nie mozesz walczyc o punkty w PZMOT
OT CALY DEBILIZM NASZYCH PRZEPISOWMarek23 - Pon 17 Gru, 2007 a łapówka? Jak bedzie 3 liga to chcę jechać, a nie najpierw jeździć kajkti, to jednak byłby lekki krok do tyłu w moim przypadku.CHRZANEK - Pon 17 Gru, 2007
OSKAR napisał/a:
jedziesz 6 KJS i co po tym masz i jakie prawa w dalszych startach??
Możesz zlozyć wniosek i zdać egzamin na licencje R2 i jezdzić w III lidze.
Licencja R2 uprawnia Cię tez do bycia pilotem w III lidze lub PZM.
Nie możesz być kierowcą w PZM, ani w wyscigach górskich, oraz pilotem w Mistrzostwach Polski.
Jezeli twoim celem maja być wyścigi to proponuje skupić sie na licencji BC - czyli wyscigowej.qbus - Pon 17 Gru, 2007
Cytat:
A wiec ja podaje przyklad pieknie i profesjonalnie przygotowanego EVO IX ktorym (ze wzgledu ze jest to 4x4) nie mozesz walczyc o punkty w PZMOT
OT CALY DEBILIZM NASZYCH PRZEPISOW
To wcale nie jest debilizm... debilizmem naszych przepisow jest to ze mamy 3 stopnie licencji w kraju... moim zdaniem lepiej bylo by jakby byl 1 stopien licencji, 3 ligi z narzuconymi restrykcjami nt. przerobek/samochodow. Tzn MP wiadomo co sie da czym sie da, PPZM jak obecnie, 3 liga auta z utraconymi homologacjami i z aktualnymi z wylaczeniem R2 i R3 np. Wtedy kazdy by jezdzil tam gdzie by chcial i na co bylo by go stac.
Cytat:
A wiec ja podaje przyklad pieknie i profesjonalnie przygotowanego EVO IX ktorym (ze wzgledu ze jest to 4x4) nie mozesz walczyc o punkty w PZMOT
PPZM mial byc z zalozenia tanszym odpowiednikiem MP... Lancer Evo IX niestety tani nie jest a poniekad zabijalo by to sportowa rywalizacje na oesach... wiadomo sport samochody jest sportem w ktorym pieniadze odgrywaja niesamowite role... ale w tym sek zeby takie zjawisko jak najbardziej ograniczyc. Dla przykladu... od przyszlego roku Clio R3 nie bedzie moglo startowac w rozgrywkach o PPZM.OSKAR - Pon 17 Gru, 2007
CHRZANEK napisał/a:
Licencja R2 uprawnia Cię tez do bycia pilotem w III lidze lub PZM.
Nie możesz być kierowcą w PZM, ani w wyscigach górskich, oraz pilotem w Mistrzostwach Polski.
Jezeli twoim celem maja być wyścigi to proponuje skupić sie na licencji BC - czyli wyscigowej.
mnie raczej nie jaraja wyscigi.
wole pojezdzic z pilotem,wiekszy fun.
ogolnie jazda na torze mnie nie kreci do tego stopnia zeby w to isc.
czyli mam rozumiec,ze po przejechaniu 4 kajtkow zdaje egzamin na R2 i jede w III lidze???
tylko nie mowcie mi,ze zamotany jeste, :D to przez prace ;)CHRZANEK - Pon 17 Gru, 2007
Bad-i napisał/a:
A wiec ja podaje przyklad pieknie i profesjonalnie przygotowanego EVO IX ktorym (ze wzgledu ze jest to 4x4) nie mozesz walczyc o punkty w PZMOT
Kiedyś - uważam trafnie - wprowadzono ograniczenia w stosowaniu "topowych" samochodów w rajdach niższej rangi. Jezeli mówimy o nie zamoznych zawodnikach to ja myśle tu o takich którzy ciulają kase na jakiegoś seja, golfa II czy astre z klatką itp i sie bawią.
Jak kogoś stać na topowego Lancernika to - sorry ale to nie jest "biedny rajdowiec" więc i dla niego jest coś takiego jak RSMP ale najpierw musi przejść przez wszystkie szczeble rajdowego fachu:
KJS -> IIIliga -> PZM -> RSMP
A co do samochodów to tak to wyglada:
KJS - wolna amerykanka ale musi spelniać wymogi ruchu drogowego (OC, światla, normy glośności itp)
III liga - Samochody z aktualną lub utraconą homologacją, wyp. bezpieczeństwa z aktualna lub utracona homologacja, zakaz uzywania samochodów powyżej 2000cm3 oraz kit-carów, i Super 2000 i Super 1600.
PZM - Samochody z aktualna lub utracona homologacją (max 4 lata temu)wyp. bezpieczeństwa z aktualna lub utracona homologacja, zakaz uzywania samochodów powyżej 2000cm3 oraz kit-carów, i Super 2000 i Super 1600 (oraz o czym wyczytalem przed chwila R2, R3, R3D)
RSMP - bieżąca homologacja, wyp. bezpieczeństwa z aktualnymi homologacjami, zakaz uzywania samochodów WRCCHRZANEK - Pon 17 Gru, 2007
OSKAR napisał/a:
czyli mam rozumiec,ze po przejechaniu 4 kajtkow zdaje egzamin na R2 i jede w III lidze???
- TAK !! !! !!qbus - Pon 17 Gru, 2007 prosze -> http://www.pzm.pl/userfil...encja_R2_08.pdf wszystko na temat zdobycia licencji R2 upowazniajacej do startow w 3 lidze... w skrocie 4 kjsy w ciagu roku Bad-i - Pon 17 Gru, 2007 Chrzanek, ale to nadal pokazuje ze nie mozesz jezdzic czyms od zera go konca. O to mi tylko chodzi. Dlaczego ktos kogo stan na Lancernika musi kupowac oske ??