To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
 
forum.hothatch.org
Witamy na forum Hothatch.Org

MotorSport - [RPP] RPP 2012

Bad-i - Nie 05 Lut, 2012

qbus napisał/a:
Bez opon, hamulcy, przygotowania auta itp. ;)


no chyba zartujesz..... opon nie kupujesz na kazdy rajd

qbus - Nie 05 Lut, 2012

Wiem ale licząc te 10-12 tys na eliminację liczył bym to tak:
Koszty stałe (paliwo, noclegi, wpisowe, jedzenie) zakładam 3 k zł
+
opony, klocki, tarcze, serwisowanie samochodu itp itd.

Wtedy dzielac to przez ilosc eliminacji wychodzi nam takie 10-12 tys zł. Bo inaczej nie jestem w stanie sobie wyobrazic jak wydac 12 tys przez 3 dni :)

Bad-i - Nie 05 Lut, 2012

mysle ze kupujac opony na caly sezon i / je na ilosc rund ktore przejedziemy, nie jestem w stanie wydac 12K na rajd (srednio).

Nawet z serwisem oraz przygotowaniem

Ja bym powiedzial ze srednia na CTRa to jakies 7-8k na runde

GeKo - Nie 05 Lut, 2012

Takie szybkie wyliczenie:
Wpisowe 1200zł
klocki 800zł (VTI) do TypeR pewnie droższe
tarcze (p)300zł j.w.
olej i filtr 250zl
płyn hamulcowy 100zl
Paliwo do rajdówki 300zł
Paliwo na dojazd i opis 500zl
Paliwo do busa 500zł
Noclegi zawodnicy 3noce, 360zł
Noclegi mechanicy 1 nocleg 2 mechaników 120zł
Wyżywienie całej ekpiy 400zl
-----------------------------------------
To oczywiście koszty z jakimś tam małym zapasem, ale to juz 4,8k, ale powiedzmy że są to stałe koszty.

Teraz opony

8 opon slick na 6 rajdów po 1400zł opona do TypeR i 5 deszczówek
co daje 3000zł średni koszt opon na rajd.

Już jest 8k.
Teraz trzeba jeszcze policzyć przeglądy przed rajdem i koszt obsługi serwisu na rajdzie.
Tu można mocno pływać w kosztach.
Także śmiało można przyjąć opcję 10k na rajd.

Badi zejdzie z kosztami na oponach i na hamulcu. Reszta kosztów na tym samym poziomie.

qbus - Nie 05 Lut, 2012

No mniej wiecej tak to bym liczył, z tym że do kosztów stałych nie zaliczał bym klocków i tarcz bo tutaj zużycie jest uzależnione od stylu jazdy. Niektóre kwoty się zmieniają (paliwo+noclegi) różnica pomiędzy taką Wisłą a np. Świdnicą to jest ponad 2 tys zł.

Niektórych rzeczy nawet się nie liczy bo szkoda się denerwować :)

faldzip - Nie 05 Lut, 2012

GeKo napisał/a:
Wyżywienie całej ekpiy 400zl

10kg makaronu i 20 fixow knorra i za 50zeta sie wszyscy najedza ;D

CHRZANEK - Nie 05 Lut, 2012

GeKo napisał/a:
W przypadku Nkowego CC od 2,5k żeby cały rajd objechać po partyzancie


Przy ząłożeniach:
-jedziemy i wracamy na kołach
-nie mamy serwisu jedynie wymaganą matę w parku serwisowym i dogadujemy się z chłopakami po sąsiedzku zeby przechowali klucz do kół żabę i jakieś koła zapasowe których nie wieziemy w samochodzie
-jemy ziemniaki i jogurty
-śpimy w samochodzie, namiocie, albo u znajomych
-seryjne opony typu debica vivo

To wtedy może i da rade za 2500pln :)

qbus - Pon 06 Lut, 2012

Nooo po prostu zależy jeszcze gdzie ten rajd :)

Nas Wisła, Rzeszów, Cieszynka kosztowały ok 3500 zł z pełnym serwisem, normalnym noclegiem i wyżywieniem.

GeKo - Pon 06 Lut, 2012

qbus, Oczywiście, są zawodnicy co na jednym komplecie i pół sezonu robią :) A z paliwem przyjęte na okrąglo, wystarczy Ci się wybrać na taki Lotos i podbijesz te koszty.

CHRZANEK, Wszystko się zgadza, napisałem przeciez "na partyzanta" :]


Kto ma budżet może sobie jeszcze doliczyć ubezpieczenie auta, to też koszt stały.

qbus - Pon 06 Lut, 2012

Na Lotos dla zawodników którzy mają ponad 420 km na miejsce jest 150 l paliwa :)

Przy okazji, licencje przedluzamy w klubie, w pierwszej kolejnosci logujemy sie na pzm inside i wrzucamy wszystkie dokumenty (aktualne badania lekarskie). W Krakowie mozna jeszcze zalatwiac po staremu ale aby podbic trzeba miec uaktualnione konto na PZM Inside.

qbus - Śro 08 Lut, 2012

Ktoś chętny -> http://rajdy.hoga.pl/giel...l=szukam+pilota :)

gość chce pojechać rajd i przy okazji poruchać :)

Bart - Śro 08 Lut, 2012

...albo zostać poruchanym :>
Marek23 - Śro 08 Lut, 2012

Bad-i napisał/a:
Ja bym powiedzial ze srednia na CTRa to jakies 7-8k na runde
:rotfl:
Prosze Cię Bad-i. Przygotowanie auta przed rajdem też wliczamy zawsze w koszt. Jak cos potrzenujesz autem, to potem musi byc przegląd. A w sumie po rajdzie trzeba całe auto przejrzeć. To już są koszta jak cholera. A jak ktoś idzie to sprzęt schodzi jak cholera...

Bad-i - Śro 08 Lut, 2012

Jeżeli tak liczysz to już twój budżet. Pojedz cały sezon, zlicz ile wydales i podziel przez ilośc rund.

Oczywiście rozumiem ze tacy zawodnicy jak Rudy mogą wydać na rundę nawet 20k

Marek23 - Śro 08 Lut, 2012

Bad-i napisał/a:
Jeżeli tak liczysz to już twój budżet. Pojedz cały sezon, zlicz ile wydales i podziel przez ilośc rund.

Czyli cały przegląd rajdówki plus wymiana wszystkich zuzytych rzeczy po rajdzie to nie budzet na rajdy?



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group