To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
 
forum.hothatch.org
Witamy na forum Hothatch.Org

MotorSport - [DRIVE] Jazda na czas, podstawy...

Anonymous - Pią 23 Maj, 2008

Mądre rady jak traktować hamulce żeby się dały używać więcej niż raz:

http://www.peansweden.com...tions_Track.pdf

WARM UP & COOL DOWN
Disc rotors must be preheated before track sprints to reduce the thermal shock from
sudden high speed braking.
The greater the difference in rotor temperature from when
the pedal is applied to when the pedal is released, is directly proportional to metal fatigue.
This is also applicable after the event, when you exit the track. A cool down lap is advisable
at reduced speed with lighter braking to lower the core temperature slowly, or if this is not
possible, go for a short drive off the track for a few minutes. Do not pull up immediately
after exiting the track with hot brakes if you plan on using them again!

Marek23 - Pią 23 Maj, 2008

Jest pochwa...
Anonymous - Pią 23 Maj, 2008

Dziękuję pięknie.
Wiem z praktyki, że przestrzeganie powyższego mocno przedłuża żywotność tarcz :ok:

Czasem głupio wygląda jak się robi wolną rundkę dla ochłody
i jakieś Clio może wtedy myśleć że jest szybsze ;D ale trudno :faja:

M - Pią 23 Maj, 2008

Ja wyczytałem w mojej mądrej książce ze na tor sie nie powinno wpadac od razu pelną bombą, tylko z okrążenia na okrążenie coraz szybciej i szybciej, wypychając dalej limit naszego bolidu.
Marek23 - Pią 23 Maj, 2008

mAbZ napisał/a:
Czasem głupio wygląda jak się robi wolną rundkę dla ochłody
i jakieś Clio może wtedy myśleć że jest szybsze ale trudno

Hehe, kiedyś się spotkamy. Czuję to... Mam nadzieję, że na szybkich partiach idziesz wszystko i nie myślisz o rodzinie. Bo inaczej będziesz musiał zjechać cliówce ;D
eM napisał/a:
Ja wyczytałem w mojej mądrej książce ze na tor sie nie powinno wpadac od razu pelną bombą, tylko z okrążenia na okrążenie coraz szybciej i szybciej, wypychając dalej limit naszego bolidu.

Bardzo mądre spostrzeżenie, również plus punkt.

k-mart - Pią 23 Maj, 2008

tez cos dodam...

trzeba trenowac.

Anonymous - Pią 23 Maj, 2008

i zarabiac pochwy :D ja bym cos napisal ale teraz juz nie wypada bedzie ze interesownie.... nie chce bo jest ryzyko dostania pochwy a 12 bedzie gorzej wygladac niz 11... :/ serio :)


a mowiac powazniej (i jednoczesnie powaznie obnizajac glos) to to co powiedzial Emo sie tyczy nie tylko sprzetu ktory sie rozgrzewa ale i nas. Gdzies przeczytalem (oryginalne, ciekawe gdzie)ze idealnie jest pierwsze kolko zrobic na totalnym luzie, jakis 5/10 swoich mozliwosci i auta za to np dobrom liniom, z dobrymi nawykami i plynnie. I tak z kazdym zakretem minimalnie wiecej na wyjsciu, coraz pozniej hamowac, coraz ciasniej i wyczuwac co sie dzieje z autem, gumą, transferem masy. Wtedy lepiej reagujemy, wyostrzaja sie zmysly a nie hapcarap i zanim sie zorientujemy cukier nam skoczyl :( Tak jak zamiast zadyszki - rozgrzewka regulowanie oddechu i rozciaganie.

marek wiem ze odkrylem ameryke ale nie chce pochwy!!! serio mowie sram na nia, sram na slawe i pieniadze i przytakiwanie!!! na rzadko!!! Z trzeciego pietra.

M - Pią 23 Maj, 2008

Nie jestem kurvva emo! :lol2:
Anonymous - Pią 23 Maj, 2008

:D buntujesz sie? to zupelnie jak emo!

Marek23 - Sob 24 Maj, 2008

Za późno Jimi, też Ci dałem pochwę :rotfl: Ale rację masz, YEAH!
Anonymous - Sob 24 Maj, 2008

no nie no kurwa no i jak to teraz wyglada!!!! :wall:
Marek23 - Sob 24 Maj, 2008

Okropnie, ale nie mogłem sie oprzeć...
Anonymous - Śro 28 Maj, 2008

Marek23 napisał/a:
Mam nadzieję, że na szybkich partiach idziesz wszystko i nie myślisz o rodzinie. Bo inaczej będziesz musiał zjechać cliówce ;D


Oczywiście że zjadę bo tego wymaga kultura jazdy na torze na takich hobbystycznych spotkaniach.
Pięknie ci też zasygnalizuję migaczem w którą stronę zjeżdżam. Jak dasz radę mnie dogonić oczywiście ;D

Anonymous - Nie 01 Cze, 2008

JIMEK napisał/a:
a mowiac powazniej (i jednoczesnie powaznie obnizajac glos) to to co powiedzial Emo sie tyczy nie tylko sprzetu ktory sie rozgrzewa ale i nas. Gdzies przeczytalem (oryginalne, ciekawe gdzie)ze idealnie jest pierwsze kolko zrobic na totalnym luzie, jakis 5/10 swoich mozliwosci i auta za to np dobrom liniom, z dobrymi nawykami i plynnie. I tak z kazdym zakretem minimalnie wiecej na wyjsciu, coraz pozniej hamowac,


I to jest wszystko prawda to co piszesz, pod warunkiem ze masz auto nadajace sie do jazdy na torze dluzej niz kilka okrazen ;)

Dam przyklad: sprobuj seryjnym Seicento Sporting przejechac kilka okrazen dawkujac wrazenia ze slabych na wieksze.

Kilka okrazen i zmieniasz klocki hamulcowe ;)

Bardziej "sportowe" auto jakim jest Punto HGT tez po paru konkretniejszych hamowaniach gotuje hamulce ;) , wiec tez zanim bysmy sie zaczeli scigac juz jedziemy na pit-stop ;D

Dobra rada, ale nie ma zastosowanie w sporcie o poziom wyzszym niz totalnie amatorskim.

Anonymous - Pon 02 Cze, 2008

Drone napisał/a:
sprobuj seryjnym Seicento Sporting...
...nie bede tego probowal xD o fak

zeby umiec dobrze uzyc takiej fury musielibysmy napisac (i przeczytac) nowy temat ale to juz niestety na innym forum



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group