Anonymous - Wto 27 Lis, 2007 W meganie ABS nieprzeszkadza w asekuracji lewą, bez problema można nadrzucić tył, gorzej na hamowaniu z dużej prędkości ABS nie daje wyczucia tego hamowania!(mimo tego były dobre czasy na torze w Tychach)w zime zajefajne rozwiązanie do kjs.
Lewej używacie też do hamowania z większej prędkości? osobiście hamuje prawą ze zbijaniem biegów a lewą kontroluje w zakręcie podsterowność ewentualnie nadrzucenie tyłuMarek23 - Wto 27 Lis, 2007
MaxiA7 napisał/a:
(mimo tego były dobre czasy na torze w Tychach)
Może się kiedyś spotkaliśmy. Ja w te lato byłem raz, jakoś koniec czerwca,srebrne clio...
MaxiA7 napisał/a:
Lewej używacie też do hamowania z większej prędkości?
Jesli redukuję biegi, to oczywiście prawą, ale nawet jak lecę 2 złote na 5 biegu i hamuję bez redukcji to lewą nogą.
ABS i EBD(jeśli przez EBD rozumiecie elektroniczny korektor siły hamowania) nie wykluczają jazdy z lewą, clio w serii ma EBD, z resztą STI od 2003 roku też. Ale mAbZ ma rację z wibracjami wywołanymi ABS, to może wkurzać...
Laga, ale tył napęs na torze powinine dawać radę. Mierzyłeś czas? Bo taka 330d powinna fajnie latać...k-mart - Wto 27 Lis, 2007
Marek23 napisał/a:
Bo taka 330d powinna fajnie latać...
fajnie lata bokami Ziomek kiedys taka mial i z czasem niesamowicie ogarnial.Anonymous - Wto 27 Lis, 2007
Marek23 napisał/a:
Laga, ale tył napęs na torze powinine dawać radę. Mierzyłeś czas? Bo taka 330d powinna fajnie latać...
Jak Zbinu Szwagierczak wsiadł to polatała , ale nie za długo o szkoda zimówki . Pewnie lepiej latała by 330d coupe, ew. sedan z manualną skrzynią biegów. W "truniaku" czuć już mase... Ale prawda- skreca świetnie. Ma super układ kierowniczy i do tego fabryczne sportowe zawieszenie.
Żeby nie było OT: Na kartingu, po kopnięciu lewa w hebel, pięknie sie ustawia do slajdziora, niestety brak szpery.......Stf - Śro 10 Gru, 2008 sorry jesli bylo wczesniej ale przeczytalem 1 i ostatnia strone. tak tylko chcialem dorzucic ze swojej strony ze lewa jest potrzebna na wolnych fragmentach nie tylko do dociazenia ale mi np. do podtrzymania cisnienia. nawet jak wiem ze nie koniecznie musze zwolnic ale na pewno co najmniej odpuscic to wole zdlawic lewa ale luk rozpoczynac nadmuchana turbina.szymlorek - Śro 10 Gru, 2008 Zią masz ori komp VWjowski?
Pytam bo z tego co sam miałem okazje obserwować lewa w Vag nie działa, tzn po jej użyciu nie odcina CI przepustnicy? Stf - Śro 10 Gru, 2008 ziom co do odcinania gazu sprawa dotyczy sie nie tylko vaga ale i innych marek. chodzi o elektroniczna przepustnice. u mnie jest stary komp -silnik agu no i mam przepustnice na linke.k-mart - Śro 10 Gru, 2008 Nowka vw T5 w robocie nie da sie jedzic z lewa, ale nowy sprinter daje rade GeKo - Wto 16 Gru, 2008
Stf napisał/a:
ziom co do odcinania gazu sprawa dotyczy sie nie tylko vaga ale i innych marek. chodzi o elektroniczna przepustnice. u mnie jest stary komp -silnik agu no i mam przepustnice na linke.
Clio od ph2 też ma elektroniczną przepustnice a da się jeździć z lewą.
Natomiast słyszałem że da się to wyłączyć poprzez oprogramowanie w autach VAGa.
Tak mi powiedzial jeden elektronik, ile w tym prawdy nie wiem.Marek23 - Wto 16 Gru, 2008 Bo to nie kwestia elektronicznej przepustnicy, tylko oprogramowania... Ostatnio upalałem golfa VI tdi w górach i cały czas się bałem podsterowności, bo wiedziałem, ze w razie czego się lfb nie uratuję.Stf - Śro 17 Gru, 2008 naturalnie że oprogramowania. chodziło mi o to, że jak jest elektroniczna to w wielu autach seryjnych jest to ograniczenie. kilka miesięcy temu latałem trochę rs4 b5 no i musiałem się sporo napocić coby go złamać w łukach. lekkie muśnięcie hamulca i było odcięcie na jakieś 3-4 sek. przyzwyczajenie spowodowało że musiałem się sporo tłumaczyć w pewnym momencie bo właściciel nie kumał dlaczego nie "potrafię" wyciągać auta z poślizgu...Vlodarsky - Sob 27 Gru, 2008 trzeba było powiedzieć "bo wiesz stary - męskie samochody mają inaczej "CHRZANEK - Sob 27 Gru, 2008 Ten temat jest nieciekawymartin.h - Sob 27 Gru, 2008 Muszę się Wam pochwalić, że ostatnio rozpoczynam swoją przygodę z lewą nóżką i 106'tka jest idealnym samochodem do tego. Czasem zdarzają mi się jeszcze błędy typu za dużo hamulca, za mało gazu, ale w końcu trening czyni mistrza k-mart - Nie 28 Gru, 2008 Bardzo dlugo jezdzilem bez lewej, w sumie dopiero po poznaniu Marka23 i paru wspolnych upalankach sprobowalem sie w tym.
Wnioski ktore wyciagnalem z dotychczasowej nauki to:
- deszcz -> lfb is a must
- snieg -> lfb is a must
- suche -> nie znajac drogi czesto sie przydaje