To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
 
forum.hothatch.org
Witamy na forum Hothatch.Org

Techniczne - Tuning MINI Cooper S R56

Miniac - Pią 15 Sty, 2010
Temat postu: Tuning MINI Cooper S R56
Cześć

Dzisiaj pękło w moim MINI 500km, więc pomyślałem, że z tej okazji należałoby się udać na rolki hamowni w celu weryfikacji co poniektórych faktów.



Auto w 100% seryjne zatankowane pb95. Taka moc to już chyba reguła w R56 na świecie, ciągle się zastanawiam dlaczego BMW deklaruje 175KM dla tego silnika :roll: no.. ale płakać z tego powodu nie będę :]



Hamownia z której korzystam ma taką fajną opcje, że podłączona pod gniazdo OBD w aucie loguje i wyświetla parametry, które nas interesują. Wybrałem temperaturę w dolocie po intercoolerze, oraz doładowanie już w kolektorze ssącym.





Jak widać coś musi być na rzeczy z wydajnością intercoolera, gdyż przy temperaturze otoczenia poniżej 10st (potężny nawiew prosto z dachu + dmuchawa na cały front auta) temperatura podczas 20sekundowego pomiaru "leci" w kierunku 40st i wcale się nie
stabilizuje. W kolejnych pomiarach, będzie coraz gorzej :/



Przy okazji sprawdziłem jak działa deklarowany overboost i faktycznie przy energicznym wciśnięciu pedału gazu, przez parę sekund lub też do uzyskania pewnych obrotów (muszę to jeszcze sprawdzić wydłużając pomiar) doładowanie wzrasta o 0.15b z 0.6 do 0.75b i generuje dodatkowe 15Nm w ładnym zakresie



W sklepach na całym świecie są oferowane przeróżne układy dolotowe do turbo, airboxy, rurki, stożki. Chciałem tak na szybko sprawdzić czy seryjna konstrukcja jest faktycznie jakimś ograniczeniem dla tego silnika. Na początek otworzyliśmy obudowę by sprawdzić czy jakąkolwiek restrykcję wprowadza seryjny filtr powietrza i dolna część airbox'a z dolotem do lampy.



Jak widać na poniższym wykresie, moc max podskoczyła o 3KM i odrobinę wypłaszczył się moment obrotowy w dolnym zakresie. Temperatura w dolocie to już 43stopnie i dalej rośnie. Przy 7,5st otoczenia i 0,8bara doładowania to lekka przesada.



Nie było gorzej, więc do następnego pomiaru zdemontowaliśmy górną część obudowy w której jest pewnego rodzaju kierownica powietrza i zostawiliśmy samą gumową rurę do turbiny





Jak widać w samym szczycie straciliśmy parę nieistotnych w przyspieszaniu koni, natomiast od 2500 do 4200obr widać już na wykresie oddzielenie się wykresu momentu obrotowego od wcześniejszych pomiarów. W tej chwili jest już 273Nm.
Kolejna zmiana to całkowity demontaż dolotu



Jak widać na poniższym wykresie taka modyfikacja już ciągnie nam przebieg w dół. Moc max bez mian, ale między 3500 a 5000obr mamy już mniej momentu jak na oryginalnej rurze. Dodatkowo wlot ciepłego powietrza zza chłodnicy to sprężarki + seryjny intercooler powoduje 46st w przed kolektorem... a to przecież ciągle otwarta maska. Strach pomyśleć co się będzie działo w lato lub przy wyższym doładowaniu. :crazy:



Cały czas monitorowaliśmy skład mieszanki, oraz kąt zapłonu komputera. Wychodzi na to, że jest jednak spory potencjał w elektronice.... którą zamierzamy wykorzystać :twisted:



Reasumując sam dolot wiele nie zmieni, więc wiele internetowych "historii" o cud "intake'ach" można traktować z przymróżeniem oka. A biorąc jeszcze pod uwagę, że większość aftermarketowych rozwiązań dostarczy do sprężarki wiele cieplejsze powietrze to myślę że podczas jazdy w lato ten mod można sobie odpuścić...

W przyszłym tygodniu przetestuje Mini pod kątem wymiany fragmentów wydechu, od tłumika do rury wydechowej turbiny. :faja:

Hej

Anonymous - Pią 15 Sty, 2010

Te brat bliźniak widzę ze troszkę ci sie nudzi w pt (fb & hh) :rotfl:
Miniac - Pią 15 Sty, 2010

Noo... ktoś mnie tam wysłał "na imprezę", ale wisco mi w Ułęży zdechło :/

Co do naszego podobieństwa, to już poczyniłem pewne kroki...

ps - Pią 15 Sty, 2010
Temat postu: Re: Tuning MINI Cooper S R56
Czesc,

Mozesz wyjasnic?

Miniac napisał/a:
Jak widać w samym szczycie straciliśmy parę nieistotnych w przyspieszaniu koni


nieistotne bo na szczycie, czy nieistotne bo konie??

Anonymous - Pią 15 Sty, 2010

no naszczęście bo i tak nie pożyczę ci paszportu ;D


P.S. trzeba było się na wieś nie wyprowadzać :rotfl:

Miniac - Pią 15 Sty, 2010
Temat postu: Re: Tuning MINI Cooper S R56
ps napisał/a:
Czesc,

Mozesz wyjasnic?

Miniac napisał/a:
Jak widać w samym szczycie straciliśmy parę nieistotnych w przyspieszaniu koni


nieistotne bo na szczycie, czy nieistotne bo konie??


faktycznie muszę rozwinąć - nieistotne bo są DWA więcej między 5500 a 5700 :) Przy zestopniowaniu skrzyni innym jak w F1 uważam ten "zysk" za nieistotny podczas przyśpieszenia w tym aucie ^_^

Cytat:

P.S. trzeba było się na wieś nie wyprowadzać


przeciez znasz mnie - lubie konie ;D

PiTT - Pią 15 Sty, 2010

fajny materiał, szkoda że przy okazji nie miałeś możliwości sprawdzenia kilku dolotów do mcs'a, jaki mają faktycznie wpływ
chciałbym kiedyś sprawdzić na hamowni różnicę między seryjną wkładką a ITG, ale niestety w holkswagenie wymyślili tak ciekawie dolot że wymiana wiąże się z demontażem całej pokrywy silnika, więc roboty na kilkanaście min. :/
tak myślę, że w sumie mógłbym jeszcze raz sprawdzić na mineralnej bo ostatni pomiar był na serii a teraz jeżdżę znowu na itg

TOXIC - Sob 16 Sty, 2010

hehe :) jak tak sie zabierasz za 500km auto to strach pomyslec co bedzie przy 10kkm :D 600KM AWD i inne multimedia :D Popieram i zazdroszcze :) Tez musze sobie taką sesje na rolkach zrobic :)
M - Sob 16 Sty, 2010

Ciekawe czemu producent pakuje tak niewydajny ic do takiego setupu.
40stopni przy takich temperaturach to jest spora strata.

wasq - Sob 16 Sty, 2010

eM napisał/a:
Ciekawe czemu producent pakuje tak niewydajny ic do takiego setupu.
40stopni przy takich temperaturach to jest spora strata.


czasami sie robi takie "zabiegi" aby prodcuent mogl pozniej cos popawic

Vlodarsky - Sob 16 Sty, 2010

albo ma to wpływ na : spalanie, emisję co2, koszt produkcji
Vlodarsky - Sob 16 Sty, 2010

ciekawe jakie są różnice między tym silnikiem w mini a w Citroenie DS3 który ma mieć teoretycznie 150 KM
Miniac - Sob 16 Sty, 2010

eM napisał/a:
Ciekawe czemu producent pakuje tak niewydajny ic do takiego setupu.
40stopni przy takich temperaturach to jest spora strata.


Nie mam pojęcia. Zwykle się wiesza psy na seryjnych intercoolerach bezpodstawnie. Bo po sprawdzeniu w warunkach drogowych często ten "ukryty" seryjny z odpowiednią kierownicą powietrza jest bardziej wydajny niż wykorzystujący 100% miejsca w zderzaku 'ebay' na wkładzie z piachu...

Do momentu sprawdzenia byłem antyfanem intercooler'ów aftermarketowych.. tam bardziej do seryjnej turbosprężarki. Ale teraz widzę, że problem JEST :ban:

Seryjny cooler jest bardzo podobny do tego montowanego w Escorcie Cosworth'cie, ale tam nie ma takich cyrków.. chyba



trzeba będzie przetestować :>


M - Sob 16 Sty, 2010

Kuba co to za wynalazek ? :jupi:
Ja też jestem zwolennikiem wiekszych IC
że zacytuję pana C. Bell'a
"An intercooler isn't the icing on the cake, it's more cake"

Miniac - Sob 16 Sty, 2010

Jak to też? Ja wole małe skuteczne z pomysłem, niż "pingpongi" i okno w zderzaku :]

Intercoolery.. temat rzeka...

Na fotce to Intercooler Helixa, całkiem cfane rozwiązanie. Konkurencyjny jest produkt ALTA, ale nie wykorzystuje on miejsca pod chłodnicą klimatyzacji jak Helix. Fotki tej "alty" są robione tak, że wydaje się to być spory cooler, a jest niewiele pojemniejszy jak seryjny




Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group