To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
 
forum.hothatch.org
Witamy na forum Hothatch.Org

Techniczne - szymkowe problemy niezwykle

szymlorek - Pią 04 Wrz, 2009
Temat postu: szymkowe problemy niezwykle
Ok jak juz część pewnie widziała w shoutboxie walcze z zawieszeniem w foce.

po kolejnej poprawce w naprawde profi miejscu w miescie zaóważylem co następuje:

Dzisiaj geometria została ogarnięta bardzo dokładnie na mega sprzecie, po wyjezdzie z warsztatu kierownica znow jednak standartowo przekrzywiona i to sporo a auto przy wyprostowanej skreca w prawo.

- moze ta zbieznosc z przodu serio zrobiona jest ok a auto skreca bo z geometria z tylu coś sie zjebało, bo daje sie wyczuć na zakrętach że tylna oś może być źle ustawiona.
Odczucia mam jakby kola byly tak ustawione
I I →

\ \


I wlasnie w wyniku tego zlego ustawienia auto skreca a kierownica jest przekrzywiona na bok zeby jechac prosto bo niweluje wtedy skrecanie tylu a nie w wyniku zlej zbieznosci. co zobrazuje obrazkiem ponizej :D :D

\ \ ↑

\ \


i tu pojawia sie moje pytanie...

Skoro robilem tylko przednie swoznie przy czym byly jednak wyciagane przednie wachacze to jakim cudem zmienila sie geometria z tylu? to mozliwe?

przed wymiana tych swozni auto wjezdzalo do warsztatu prosto..



felgi i opony sprawdzone, przy czym opony kupione juz nawet nowe.
ktos ma jakies doswiadczenia w tej materii? bo juz mi samozaparcia i checi brakuje do uzerania sie z tym..

Anonymous - Pią 04 Wrz, 2009

Może zbieżność kół tylnych zawsze byłą do dupy , a wiec również z przednimi kołami było coś nie tak co sie w jakiś sposób równoważyło . Teraz gdy przód jest już ok , to tył jest dalej kijowy , co ma ww. efekt .
M - Pią 04 Wrz, 2009
Temat postu: Re: szymkowe problemy niezwykle
szymlorek napisał/a:


i tu pojawia sie moje pytanie...

Skoro robilem tylko przednie swoznie przy czym byly jednak wyciagane przednie wachacze to jakim cudem zmienila sie geometria z tylu? to mozliwe?

przed wymiana tych swozni auto wjezdzalo do warsztatu prosto..



felgi i opony sprawdzone, przy czym opony kupione juz nawet nowe.
ktos ma jakies doswiadczenia w tej materii? bo juz mi samozaparcia i checi brakuje do uzerania sie z tym..

U mnie wlasnie tak bylo. Przod do dupy, tył do dupy a sumaryczna geometria byla poprawna i auto jechalo prosto ale jakos tak dziwnie reagowalo.
Wiec zrob całą drogi Szymlorze :)

jozekrj - Pią 04 Wrz, 2009

zbieżność ogólna możne być ok

a jak jest ze zbieżnością połówkową przodu ?

GeKo - Pią 04 Wrz, 2009

szymlorek, Raany to nie ustawiałeś od razu zbieżności tyłu? Dla mnie to oczywiste że jak robie z przodu to z tyłu też. Jeśli auto ma taką opcję. Ustaw tył.
rasta - Pią 04 Wrz, 2009

Ja po wymianie sworzni w Morsie robiłem pełną geometrię ze zbieżnością bo była masakra toak się wszystko rozjechało :wall:
Anonymous - Pią 04 Wrz, 2009

A moze cos skrzywiles z tylu w międzyczasie??Ja tak mialem ,kiedys pojechalem na ustawienie przodu,wyjezdzam z warsztatu a kiera o 1/4 w lewo,okazalo sie ze lewe tylnie koło mam 2,5 st przestawione ,wymienilem belke ale nadal jest o 5mm przesunięte,musialem zdrowo przyj.ebac
szymlorek - Pią 04 Wrz, 2009

Dzięki za odzew :)

GeKo dotychczas ustawialem zawsze tylko przód, np. po wymianie końcówek drążka w punto - i zawsze było cacy. Nie wiedziałem że tył w takiej sytuacji może się rozjechać, a sam mechanik mówił że wystarczy sama zbieżność.. :/


rasta napisał/a:
Ja po wymianie sworzni w Morsie robiłem pełną geometrię ze zbieżnością bo była masakra tak się wszystko rozjechało :wall:


To bardzo dobry omen, mam nadzieje ze u mnie tez rozjechał się tył i po ustawieniu będzie cacy, sprawdzę to jak najszybciej! :)

Anonymous - Pią 04 Wrz, 2009

Czyli Należy sie Pomógł ?? :D
GeKo - Sob 05 Wrz, 2009

rasta napisał/a:
Ja po wymianie sworzni w Morsie robiłem pełną geometrię ze zbieżnością
NIe chce wyjść na nieuka, ale czym się różni geometria od zbieżności :/ czy to tylko taki lapsus językowy :D ?
Janusz - Sob 05 Wrz, 2009

Szymek a ile masz przelotu w foce?? bo jak masz koła tylne w negatywie to moze sie juz zawias z tyłu kończyć. W foce niestety zdarza się tak ze ktoś przyjeżdża na geometrie tyłu i okazuje się ze musi zostawić 2tysie ;/ bo trzeba wymienić wahacze itp itd....... oczywiście nie musi tak być, ale może ;/
Anonymous - Sob 05 Wrz, 2009

Ja tam sie nie znam ale geometria to chyba zbieżnosc+kąty pochylenia kół+wyprzedzenie sworznia zwrotnicy,kąty w wielu autach nieustawialne a wyprzedzenie to chyba nigdzie w seryjnym zawiasie
martin.h - Sob 05 Wrz, 2009

rabarbar napisał/a:
Ja tam sie nie znam ale geometria to chyba zbieżnosc+kąty pochylenia kół+wyprzedzenie sworznia zwrotnicy,kąty w wielu autach nieustawialne a wyprzedzenie to chyba nigdzie w seryjnym zawiasie


Dokładnie.

Anonymous - Sob 05 Wrz, 2009

rabarbar napisał/a:
a wyprzedzenie to chyba nigdzie w seryjnym zawiasie

W 106 i saxo można ustawić w serii wyprzedzenie.

ade - Sob 05 Wrz, 2009

p106rallye napisał/a:
rabarbar napisał/a:
a wyprzedzenie to chyba nigdzie w seryjnym zawiasie

W 106 i saxo można ustawić w serii wyprzedzenie.


w lanosie sa 2 rozne ustawienia, w astrze minimalna regulacja tez jest:]

geometria to ogolnie mozna powiedziec calosc ustawien, zbieznosc to jeden ze skladnikow geometrii:D

jak auto ma ustawialny tyl i przod to zawsze trzeba wszytko ustawic!!



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group