To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
 
forum.hothatch.org
Witamy na forum Hothatch.Org

Techniczne - SPORTOWY płyn chłodzący

carlose - Śro 12 Wrz, 2007
Temat postu: SPORTOWY płyn chłodzący
Sluchajcie, potrzebuje czegoś co będzie miało większą temp wrzenia niż zwykły płyn chłodzący no i napewno woda, czy istnie jakiś specjalny płyn chłodzący, np jakiś "sportowy" ?
Padł jakiś pomysł aby zalać wodą, ale tak sobie pomyślałem, że przecież płyn chłodzący chyba ma większa temp wrzenia niż woda... :)

dzik - Śro 12 Wrz, 2007

Mysle ze idziesz w zlym kierunku. Cos masz zwalone w chlodzeniu, napraw to zamiast szukac czegos czego nie wywali.

Czy w tej hondzie jest jakiekolwiek chlodzenie oleju?
Chociazby chlodzenie woda filtra.

Ja bym wlozyl chlodnice oleju jesli chcesz upalac, nawet jesli temperatura wody bedzie dobra to trzeba pamietac ze pierwszym plynem chlodzacym i tak jest olej.

P.S. Temperatura wrzenia przy cisnieniu atmosferycznym
woda 100, glikol 190
Ale to dane dla 100%, zazwyczaj w chlodnicach jest mieszanka glikolu z woda gdyz taka mieszanka ma nizsza temperature zamarzania niz sam glikol.
W warunkach silnikowych mozna przyjac ze wode wywali przy ok 110 a 70% glikolu przy 130
Ale jeszcze jedno, woda ma wieksze clieplo wlasciwe, prawie 2x wieksze od glikolu. To znaczy ze lepiej chlodzi.
P.S2 Woda moze poprawic, ale zwracajac uwage na to ze idzie jesien i nocne przymrozki moga zamienic blok z kawalek zlomu nie warto chyba ryzykowac.

carlose - Śro 12 Wrz, 2007

tak wiem dziku że coś jest nie tak, ale sam nie wiem.. szukam alternatwy, że może jednak to nie uszczelka, ponieważ zauważyłem że np. przy pierwszym pałowaniu, pare przejazdów 1,2,3, 4 jest ok, dopiero jak zrobie pare rundek zaczyna mi chlapać płynem ze zbiorniczka, pomyślałem że może płyn nie wyrabia z chłodzeniem..
Pozostaje mi jeszcze wymiana korka, sprawdze świece czy nie widać śladów chłodzącego..

dzik - Śro 12 Wrz, 2007

A jak wyglada wtedy temperatura wody? Wysoka?
Masz zegar od temperatury oleju?

carlose - Śro 12 Wrz, 2007

no właśnie, wskaźnik temp oleju nie mam, a po wymianie chłodnicy temp cieczy cały czas na środku, delikatnie po tamtym upalaniu poszła w góre.. ale nie doszła na 3/4
dzik - Śro 12 Wrz, 2007

to zmien korek narazie
jesli boisz sie o uszczelke pod glowica podjedz do jakiegos kumatego mechaniora niech zrobi test CO2

FreeMan - Śro 12 Wrz, 2007

carlose napisał/a:
no właśnie, wskaźnik temp oleju nie mam, a po wymianie chłodnicy temp cieczy cały czas na środku, delikatnie po tamtym upalaniu poszła w góre.. ale nie doszła na 3/4


carlose, jak chcesz to ja ma w domu wskaznik oleju z czujnikiem nieuzywany .

moge Ci oddac za free.

Janusz - Czw 13 Wrz, 2007

Ale temperaturę CI na wskaźniku pokazuje w normie?? bo jak tak, to ja sie cięgle upieram przy tym korku chłodnicy...:) bo miałem identycznie :564:
carlose - Pią 14 Wrz, 2007

tak tak, czekam na ten koreczek :)


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group