GOKART - Śro 09 Maj, 2007 Temat postu: Silnikowe Oscary roku 2007 rozdane !Dzisiaj w Stuttgarcie, na targach Engine Expo ogłoszono wyniki konkursu International Engine of the Year 2007.
Jury złożone z sześćdziesięciu dziennikarzy z 30 krajów (w tym gronie po raz kolejny zabrakło przedstawiciela Polski, chociaż znalazł się np. Czech i Węgier) wyłoniło zwycięzców w 11 kategoriach.
Odnotować należy olbrzymi sukces BMW, którego jednostki napędowe triumfowały aż w siedmiu kategoriach, w tym tej najważniej, czyli silnika roku. Największe uznanie wśród jurorów zdobył pierwszy od ponad 30 lat doładowany silnik spod znaku wirującego śmigła, czyli 3.0 twinturbo. Zdobył on tytuł Silnika Roku 2007, Nowego Silnika Roku 2007 oraz najlepszego silnika w kategorii 2.5 - 3.0!
Największą niespodzianką jest jednak totalny odwrót silników Diesla. We wszystkich 11 kategoriach tryumfowały tylko i wyłącznie jednostki benzynowe, z doładowaniem i bez, a także pracujące w układzie hybrydowym. Wygląda więc na to, że nadchodzi koniec ery Diesli, które zostaną wyparte przez bardziej elastyczne, czystsze i szybsze doładowane silniki benzynowe. Jedyną przewagą jednostek wysokoprężnych pozostanie zaś (jak dawniej) niższe zużycie paliwa i nisko położony moment obrotowy, przez co silniki te stosuje się powszechnie w samochodach ciężarowych.
Wyniki plebiscytu International Engine of the Year
Międzynarodowy silnik roku 2007
BMW 3.0 Twin-Turbo (335i)
Nowy silnik roku 2007
BMW 3.0 Twin-Turbo (335i)
Najbardziej ekonomiczny
Toyota 1.5 l Hybrid Synergy Drive (Prius)
O wysokich osiągach
BMW 5.0 V10 (M5, M6)
O pojemności poniżej 1 l
Toyota 1.0 (aygo, yaris, peugeot 107, citroën C1)
O pojemności 1 - 1.4 l
Volkswagen 1.4 TSI Twincharger (golf, touran, jetta)
O pojemności 1.4 - 1.8 l
BMW-PSA 1.6 Turbo (mini, peugeot 207)
O pojemności 1.8 - 2 l
Volkswagen 2.0 Turbo (golf GTI, audi A3, A6, seat leon FR, skoda octavia RS)
O pojemności 2 - 2.5 l
BMW 2.5 (325, 525, X3, Z4)
O pojemności 2.5 - 3 l
BMW 3.0 Twin-Turbo (335i)
O pojemności 3 - 4 l
Porsche 3.6 Turbo (911)
O pojemności ponad 4 l
BMW 5.0 V10 (M5, M6)
źródło INTERIAMichał - Czw 10 Maj, 2007 dziwnie
same beemki ( co rozumiem ) ale nie ma hondysaxorulez - Czw 10 Maj, 2007 ładnie BMW pojechało wszystkich....Anonymous - Czw 10 Maj, 2007 Czyżby znowu trzy paski z napisem addidas w natarciu gaugan - Czw 10 Maj, 2007 BEM dla mnie zawsze robil najlepsze silniki.
w 1991 moj ojciec kupil E30 324td(D24WA). nic nie moglo sie wtedy rownac z tym dieslem. po prostu szok jak to pieknie chodzilo
co nie zmienia faktu, ze dzisiaj wolalbym C klase nowa niz 3
pzdrAnonymous - Czw 10 Maj, 2007
gaugan napisał/a:
BEM dla mnie zawsze robil najlepsze silniki.
I jeszcze Toyota (przynajmniej do pewnego momentu ) GOKART - Czw 10 Maj, 2007
Michał napisał/a:
dziwnie
same beemki ( co rozumiem ) ale nie ma hondy
ale czy Honda wypuściła coś fajnego w tym roku w sensie silników ?
Dla mnie zabrakło tu jeszcze klasy Diesel w której bawarczycy ze swoim 3.0 D bitrurbo /286KM 580 NM) też pewnie zgarnęliby wyróznieniesaxorulez - Czw 10 Maj, 2007 W gruncie rzeczy nowe silniki i-vtec sa zajebiste...
szzególnie jeśli chodzi o rozwiazania w dziedzinie ekonomi i zarazem zachowania przyzwoitych osiagów.M - Czw 10 Maj, 2007 Heheh konkursy konkursiki, taka dziecinada.
Ja się pytam kto juz w latach 90-tych robil wielkoseryjne bezawaryjne silnik ktore mialy w NA 100-110koni z litra ?
Proste. Dziękuje bardzo.
Gowno mnie obchodzi ze BMW zrobilo silnik 850koni w dieslu co pali 3litry na setke, albo ze vw wsadzilo pietnascie kompresorow osiem turbosprezarek w jakiejs ostrej wydumce i wydusilo ... 121 koni z litra - ŁAŁ!!!
po prostu ktos musial dostac te nagrody wiec akurat dali tym i tamtym.
Rynek motoryzacyjny wszedł w fazę grubego Elvisa, po co te wszystkie normy spalin,bezpieczenstwo i inne gowna....Michał - Czw 10 Maj, 2007 oj macius macius
wez przestań. To że nie ma hondy to nie znaczy że swiat sie zawalił
a honda robiła dobre silniki, moze w tym roku poporstu nic ciekawego nie pokazała ?M - Czw 10 Maj, 2007 Nie rozumiesz mnie
Ja sie nie obrazam ze tam nie ma hondy Po prostu wala mnie te testy...
i w ogole tam hondy nie szukalem, ja wiem co jest dobre
HOWGHMichał - Czw 10 Maj, 2007 :564:
wicked !!GOKART - Czw 10 Maj, 2007
eM napisał/a:
Heheh konkursy konkursiki, taka dziecinada.
Ja się pytam kto juz w latach 90-tych robil wielkoseryjne bezawaryjne silnik ktore mialy w NA 100-110koni z litra ?
Proste. Dziękuje bardzo.
o jezusmaria, obejżyj sobie jeszcze raz ten filmik cała prawda o Hondziarzach...
wszyscy wiemy że V-TAk jest najlepszy
Jeżeli gówno Cię to obchodzi to po co się ten wywód he he
Może nie dla wszystkich firm priorytetem było uzyskanie maksymalnej mocy z litra pojemności ale może liczyła się także długa żywotność silnika.
Nie ma się co podniecać, to jest tylko wybór najlepszego silnika roku 2007 a nie najlepszego silnika ever a w tym roku może nic rewolucyjnego samuraje nie pokazali.
Nie ma się o co spinać ale uważam że te bawarskie silniki zasłóżyły na wyróżnienieM - Czw 10 Maj, 2007 hmm dalej nie zrozumiales mnie...
wedlug mnie wszystko fajne juz bylo... a tearz to jest robienie fiutka z banana.GOKART - Czw 10 Maj, 2007 zrozumiałem ale nie pojąłem
w kinematografi i muzyce też wszystko już było co nie znaczy że nowe adaptacje starych kawałków nie mogą być fajne