To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
 
forum.hothatch.org
Witamy na forum Hothatch.Org

HydePark - przełożenia kół i takie tam.. może ktoś ma jakieś pojecie :)

carlose - Pon 09 Kwi, 2007
Temat postu: przełożenia kół i takie tam.. może ktoś ma jakieś pojecie :)
Panowie, zagadka a zarazem pomoc :)

rysunek poniżej przedstawia napędzanie jednego urządzenia drugim (główny napęd oznaczony X i ma napędzić Y)
główny napęd posiada 2 kółka, jedno większe drugie mniejsze, oznaczenie na czerwono pokazuje napędzenie Y zapomocą jednego sposobu, czyli napędza sie z większego kółka, zachacza później o bardzo małe kółko i daje napęd Y
zaś druga opcja to napędzane jest prosto z X ale z delikatnie mniejszego kółka głównego (linia niebieska)
pytanie brzmi, za pomocą którego napędu urzędzenie Y będzie napędzało się szybciej.. niby proste, ponieważ zaczyna napędzać się z największego więc najszybciej... ale w czasie napędzania przechodzi przez małe kółko i pytanie czy to właśnie to małe kółko nie spowalnia ruchu napędu.. ? ;) :P

Jakarti - Wto 10 Kwi, 2007

to chyba jest tak, ze zalezy od tego jaka predkosc mozesz nadac temu pierwszemu co ma napedzac - pozniej to mozna "przetworzyc" na ruch szybszy..

jesli duze X moze sie krecic tylko srednio szybko to gdy przeniesiesz na malutkie to z kolei to malutkie bedzie zapitalalo szybko i napedzi ladnie to troszke wieksze Y

jesli duze X moze zapitalac szybko to nie ma sensu tworzyc kolejnego miejsca, ktore moze sie popsuc wiec wystarczy przeniesienie napedu bezposrednio z X na Y

gdyby X zawsze bylo tej samej wielkosci to wtedy sposob "czerwony" napedzi Y szybciej. jesli mozesz majstrowac z rozmiarem X to po prostu zrob je mniejsze od Y i wtedy mniejszy jego obwod wplynie na szybsza predkosc paska -> kolka Y.

ps najlepiej jakbys zrobil wielkie X i jakby moglo zapitalac maksymalnie to wtedy Y odleci i cale auto tez :D

ciekawe czy to co napisalem ma jakis sens... Dziku? :D

M - Wto 10 Kwi, 2007

Podziel sobie srednice kółek ... nawet z obrazka.
przypadek 1)
sr 1 / sr 2

przypadek 2)
(sr 1 / sr 2 ) * sr3

reszta to stale
...

przypadek 1: przekladnia 1.3
przypadek 2: przekladnia 2.1

drugi sposob bedzie szybszy, wielkie kolo naprawde bardzo szybko kreci malym, a niewielka roznica wielkosci miedzy malym a trzecim troszke wiekszym nie powoduje az takie roznicy w obrotach kolka trzeciego...

carlose - Wto 10 Kwi, 2007

no i właśnie oto mi chodziło.. jak się domyślacie oco wogóle chodzi :) chodzi oto że JRSC w civie napędzany jest tak jak mój pierwszy przykład, czyli napędzany jest rzekomo z największego kółka ale po środku niego jest małego kółko (czyli alternator), u mnie napędzanie ma być odrazu z koła pasowego, ale z mniejszego.. (wolne od klimy) i nurtowało mnie pytanie... i pare rozmów z użytkownikami JRSC czy będę miał straty przez to że głównym kołem obrotowym będzie koło mniejsze, czy właśnie zyski ponieważ nie ma po drodze mniejsze kółka :)

no i sprawa jasna :)

dzik - Wto 10 Kwi, 2007

OK, ale musisz brac pod uwage ze najszybciej nie oznacza najlepiej, na kompresorach sie nie znam ale mysle ze maja jakies tam swoje predkosci obrotowe walka do ktorych byly przystosowane i najlepiej byloby podpatrzyc jakie przelozenie jest w oryginale, tzn jaka jest tam wielkosc kola pasowego i czy nie krecimy silnika znacznie wyzej

Masz opcje trzecia, dluzszy pasek ktory napedza kompresor i alternator jednoczesnie.

Zyskow i strat tu sie raczej nie liczy a przelozenia.

Anonymous - Wto 10 Kwi, 2007

jest jedno ale

lepiej nie ruszac tego układu bo jak się kółko x zwiększy a napęd kółka x pozostanie bez zmian to jest duze prawdopodobienstwo ze sie cos zlego stanie z napedem

jak ma sie cos krecic to primo pierwsze i ostatnie to moment...M = F * R
F to siła a R to ramię

w sile ukryty jest moment bezwladnosci (generalnie im mniejsza masa tym mniejszy moment bezwladnosci i tym mniejsza sila jest potrzebna zeby mase wprowadzic w ruch obrotowy)

ty akurat chcesz zmienic promien (czyli ramię) ... jesli je zwiekszysz to fajnie bo y bedzie sie krecilo kolko y szybciej ale trudniej bedzie je wystartowac (rozkrecic)...jednoczesnie zwiekszasz moment czyli naped musi byc odpowiednio mocny by to udzwignac


ok nie wazne zle przeczytalem myslalem ze chcesz zwiekszyc kółko x!!!

carlose - Wto 10 Kwi, 2007

dzik napisał/a:
OK, ale musisz brac pod uwage ze najszybciej nie oznacza najlepiej

no właśnie.. ale byłem się tylko że może się skończyć moim przełożeniem że kompresor będzie pompował jakieś 0,2 do 0,3 (biorąc pod uwagę że jeszcze sam ucina pare koników ..)
na tą chwile to pozostaje już mi tylko podłączenie i się okarze, z tego co wyczytałem na temat tego typu do ponad 12 tys. obrotów :552:
sosna8 napisał/a:
jest jedno ale

lepiej nie ruszac tego układu bo jak się kółko x zwiększy a napęd kółka x pozostanie bez zmian to jest duze prawdopodobienstwo ze sie cos zlego stanie z napedem


ja nie zmianiem żadnego układu :) rysunek jest taki aby dokładnie zobracować oco mi chodzi :)
u mnie wyglądać to będzie zupełnie inaczej.. ;)



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group